Nowy 8 tygodniowy kurs medytacji od podstaw rusza w styczniu 2020

Zależnie od sytuacji pandemicznej zajęcia będą odbywać się w formie stacjonarnej lub online.

Miejsce:
Sanghaloka Kraków – ul. Augustiańska 4a lub Sanghaloka ZOOM

Godziny:
18:00 – drzwi otwarte
18:30 – rozpoczynamy zajęcia
20:30 – kończymy spotkanie

Terminy zajęć:

Styczeń 2021

Zapisy:
formularz…
zapisy po ogłoszeniu konkretnych dat kursu styczniowego 2021

Prosimy o datek w wysokości 300 zł za całość kursu (pojedyncze zajęcia datek 50 zł). Dla studentów mamy zniżkę – 270 zł.

Opis:
8 tygodniowy kurs medytacji przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy medytowali już wcześniej, ale chcą pogłębić swoją praktykę w towarzystwie życzliwych osób, jak i dla tych, którzy nie mieli okazji dowiedzieć się, czym jest medytacja buddyjska i chcieliby to zmienić.

Na kursie uczymy 3 rodzajów medytacji, które praktykujemy we wspólnocie buddyjskiej Triratna. Jest to świadomość ciała (body scan), uważność oddechu oraz metta bhavana (życzliwa obecność).
Kurs stanowi jednolitą całość, dlatego do grupy można dołączyć najpóźniej przed drugim spotkaniem.

Prowadzenie:
Śāntaka & Padmasiddha

 

Każdy tydzień to jeden element praktyki:

• Tydzień 1: czym jest medytacja, jak siedzieć wygodnie w medytacji, podstawy relaksacji + praktyka
• Tydzień 2: medytacja świadomości ciała + praktyka świadomości ciała w codziennym życiu
• Tydzień 3: medytacja uważności oddychania (zapoznanie się ze świadomością oddychania) + praktyka ciszy i spokoju w codziennym życiu
• Tydzień 4: medytacja uważności oddychania (technika) + praktyka uważności w codziennym życiu
• Tydzień 5: medytacja metta bhawana (pozytywne emocje, życzliwość, wprowadzenie) + praktyka metta, czyli życzliwość do siebie samych w codziennym życiu
• Tydzień 6: medytacja metta bhawana (cała praktyka) + praktyka metta do siebie i otoczenia w codziennym życiu
• Tydzień 7: przeszkody w medytacji i sposoby jak sobie z nimi radzić + praktyka w codziennym życiu
• Tydzień 8: etyka, medytacja, mądrość – jak kultywować i pogłębiać pozytywne stany umysłu (spokój, życzliwość, mądrość)

 

Zapraszamy serdecznie!